Afdeling HRM

De afdeling HRM levert zijn diensten op gebied van Human Resource Management aan de vijf Bevelandse gemeenten en de GR zelf.

Het team HRM en bestaat uit drie onderdelen

  • HR-klantteams;
  • HR-ondersteuning;
  • HR-experts.

De klantteams bestaan uit HR-adviseurs die inhoudelijk worden aangestuurd door een HR-businesspartner. De HR-adviseurs adviseren en ondersteunen de leidinggevenden met de uitvoering van het personeelsbeleid. Veel aandacht gaat uit naar werving en selectie van nieuwe medewerkers en advisering van de leidinggevende bij arbeidsongeschiktheid van medewerkers. Uiteraard komen daarnaast ook de andere onderwerpen aan bod, zoals beoordeling en beloning en hoe gaan we om met de talenten van onze medewerkers. De HR-businesspartner begeleidt de adviseurs en adviseert zelf de directie over de organisatie en het talent (medewerkers) vanuit de doelstellingen die de organisatie wil bereiken.

De HR-ondersteuning verzorgt de uitvoering van de personeels- en salarisadministratie, het genereren van managementinformatie en functioneel beheer van het personeelssyteem (E-HRM). Ook beantwoord HR-ondersteuning vragen van medewerkers over hun rechtspositie of salaris. De medewerkers kunnen deze vragen stellen via een app (Topdesk).

De HR-experts adviseren over zaken op gebied van arbeidsomstandigheden en de Arbowet, ze ontwikkelen en/of verbeteren HR beleid en geven advies over arbeids juridische zaken.

Werken bij

Vacatures van GR de Bevelanden en de vijf deelnemende gemeenten zijn te vinden opĀ www.werkenbijdebevelanden.nl